A tartalommarketing fontossága a Digitális marketingtervben. Bakó Krisztián disszertáció részlet

A tartalommarketing fontossága a Digitális marketingtervben. Bakó Krisztián disszertáció részlet

A tartalommarketing a digitális marketingterv elengedhetetlen része. Világszerte márkák és influencerek milliói használják a tartalommarketinget az elérés, a befolyásolás, de mindenekelőtt a bizalom megszerzése érdekében!

A tartalommarketing az egyik legfontosabb eszköz a komplex marketing munkafolyamatokban, a leghatékonyabb digitális stratégiák alapja.

 

 

Ebben a részletes cikkben megismerheted a tartalommarketing hatékony kivitelezésének módjait és alapfeltételeit.

 

 

Így kezdődik a tartalom gyártás

 

 

Elsőként tisztázzuk, mit nevezünk digitális tartalomnak (szakkifejezéssel kontent-nek) a digitális marketingben.

 

Digitális tartalomnak nevezünk minden olyan szöveges, vizuális vagy audio információt, melyet nyilvánosan közzé teszünk az online felületeken, és melynek célja lehet influálás, tájékoztatás, a célcsoport befolyásolása vagy éppen irányítása.

A tartalom gyártás alapja, hogy elsőként meghatározzuk a célt, amit a tartalommal el kívánunk érni, majd meghatározzuk az ötletet a cél elérésének módjáról.

Mindenekelőtt fontos szempont - a tartalomnak nem szabad utólagos gondolatnak lennie! A tartalom minősége prioritás!

Az értékes tartalom a kulcs a megfelelő bizalom megteremtéséhez és az elkötelezettség generálásához egyaránt.

Valóban hasznos tartalomnak az minősül, amely feloldja a célközönség problémáját, ezzel szilárd tanúbizonyságot téve a tevékenység, termék sikerességéről, ezzel egyúttal megalapozva a hitelességet.

A nagyszerű tartalom segíthet a márka erős támogatói bázisának kiépítésében és a konverziós arány javításában.

A digitális marketing terv, a hatékony tartalom megfelelő kidolgozása nélkül, kudarcra ítélt terv. De pusztán a megfelelő kontent létrehozása sem elegendő ahhoz, hogy biztosan célt érjen.

A tartalom és a stratégia kéz a kézben kell járjon, kiegészíti egymást, együtt alkot egy egészet.

 

bakokrisztian marketingA megfelelő tartalom létrehozásának alapja, hogy átlátjuk, mire van szüksége a megszólított egyénnek, milyen problémákkal, kihívásokkal küzd, hogy biztosíthatunk hiteles megoldásokat számára.

Ezért is számít az egyik leghatékonyabb, és legszélesebb körben alkalmazott módszernek például a konkrét kérdésekre adott válaszok online lebonyolítása.

 

A webes szemináriumok célja szintén az, hogy megválaszolják az ügyfelek kifejezett kérdéseit.

A megfelelő minőségű tartalom megmutatja a fogyasztóknak, hogy az egyes termék vagy szolgáltatás hogyan segíti életük minőségének javítását. Így segítheti a tartalommarketing a webhely minőségi forgalmának növekedését is, a láthatóság, a minőségi leadek és az értékesítés növelését.

Most térjünk át részletesebben arra, hogy miért és hogyan használhatjuk a tartalommarketinget a márka láthatóságának növelése, a kapcsolatok kialakítása érdekében a potenciális és a meglévő ügyfelekkel egyaránt.

 

A megfelelő tartalom célja a digitális marketingben

 

  1. Tájékoztatja a közönséget a cég munkásságáról a vásárlási ciklus mérföldköveihez igazodva

A megfelelő tartalom hangot ad a márkának; elmeséli a cég/vállalkozás történetét, hangsúlyozza a tevékenység főbb motívumait és ismerteti, miért érdemes közönségének foglalkoznia a márkával. Közölhetünk olyan fontos tényeket, melyek figyelembevételével a közönség meghozhatja a megfelelő vásárlói döntéseket.

 

Ebből adódóan a tartalommarketing stratégia valamilyen formájának kidolgozása előtt ismerni kell a végcélt. Meg kell tervezni a márka általános tudatosságának növelését, olyan ügyfelekhez érdemes fordulni, akiket potenciálisan érdekel a szolgáltatás vagy termék.

Kapcsolatot kell kialakítani azokkal, akik az ügyféllé válás küszöbén állnak.

 

Ezek a feltételek segítenek meghatározni azt a szerepet, amelyet az aktuális tartalomnak meg kell céloznia az értékesítési ciklusban.

 

Vizsgáljuk meg, hogy a különböző tartalmi elemek hogyan segíthetik a fogyasztókat a márka megjegyzésében a vásárlási ciklus során.

 

1.a A figyelem felépítése szempontjából mélyreható, pontos és vitathatatlan információk átadására van szükség, átfogó keretrendszerben. A videó például egy könnyen fogyasztható média, amely rengeteg adatot képes szolgáltatni.

 

A fizikai tevékenységek bemutatása érdekében érdemes létrehozni olyan egyszerűen értelmezhető videó sorozatokat, melyek részletesen bemutatják és el is magyarázzák a folyamatokat az emberek számára.

Ezzel felvázoljuk magát a lehetőséget, melyet a szolgáltatás vagy termék használata jelent az igények kielégülése érdekében.

 

1.b A mérlegelés szakaszban már jóval célzottabb eszközök alkalmazása is elérhetővé válik, amennyiben a figyelemfelkeltés szakaszában kellően fel tudtuk kelteni az érdeklődést.

Ilyenkor kérhetjük közönségünket, hogy iratkozzanak fel webes hírlevélre vagy látogassanak el egy élő bemutatóra az egyes fázisok vagy paraméterek pontosabb megismerése érdekében.

Itt már azt is megmutathatjuk, hogy mik a saját előnyeink a versenytársak kínálatához képest.

 

1.c A döntési szakaszban a célcsoportot az is érdekelni fogja, milyen referenciákat tudunk felmutatni, hogyan vélekednek rólunk mások. Ebben segíthetnek az esettanulmányok, a jelentések és a fehér dokumentumok.

 

  1. A hatékony tartalommarketing segít felülkerekedni a versenytársakon

 

Amikor a tartalom már bemutatta a cég identitását az ideális közönség számára, rendkívül fontossá válik, hogy a márka megkülönböztesse magát a versenytársaktól a rendetlen és kusza digitális piacon.

A kisvállalkozások számára a tartalommarketing hatékony módja annak, hogy megkülönböztessék magukat a piac többi szereplőjétől, és bemutassák, mi teszi őket különlegessé a piaci környezetben.

A tartalom képviseli a márkát, és megmutatja a célcsoportnak azokat a szempontokat, amelyek alapján értelemszerű döntést hozhat a vásárlással kapcsolatban. Minél részletesebb a tartalom ebből a szempontból, annál nagyobb a versenyelőny a többi szereplőhöz képest.

 

  1. A megfelelő tartalmi egységek egymásra épülve adják a digitális marketing terv gerincét

 

A történetmesélés a digitális élményekkel kiegészítve pontos képet ad a leendő vásárlóknak a termék vagy szolgáltatás tulajdonságairól, megvásárlásnak előnyeiről és esetleges hátrányairól is.

A következetes tartalomgyártás összekapcsolja a kampány különböző elemeit, alapot szolgáltat, melyre építkezve egyszerűbbé és átláthatóbbá válik a végső cél elérésének módja és pontos lépései.

 

Az elbeszélés alapú tartalomnak ezért az egész kampány során folyamatosan futnia kell, majd ezt kiegészítve alkalmazhatunk egyéb elemeket, kiegészítéseket, figyelemfelkeltéseket, cselekvésre való felszólításokat.

A cél az összehang, az üzenet folyamatos és következetes sulykolása. Ez teszi a tartalmat minden digitális marketing terv dobogó szívévé.

 

A folyamat végén a tölcsér egyik részéről a másikra akarjuk terelni a látogatót, ezért fel kell fedezzük a tartalom szerepét az egész marketing csatornában. A tartalom fontos szerepet játszik a marketing csatorna minden lépésében, így mindezen szinteken kiemelkedő tartalmat kell előállítani.

 

Tartalom-életciklus

 

bakokrisztian kreativinas kreativ inasA hatékony értékesítés érdekében érdemes jól átlátni, mit akar a leendő ügyfél a vásárlás útjának minden szakaszában. A folyamatot úgy képzeljük magunk elé, mint egy nagy tölcsért, melyen végig haladva az átlagos érdeklődő magabiztos vásárlóvá válik.

 

A tölcsér tetején az érdeklődőknek általános ismeretekre van szükségük, amelyek foglalkoznak a megoldandó problémával, és amelyek lehetővé teszik számukra a problémák és a lehetséges megoldások jobb megértését.

 

 

 

 

A tölcsér legfelső szakaszában a leghatékonyabb tartalomtípusok:

 

Blogbejegyzések

Infó grafikák

Videók

Podcastok

 

A tölcsér középső szakaszában az érdeklődők vezetővé válnak, és részletesebb ismeretekre van szükségük, amely lehetővé teszi számukra, hogy mérlegeljék választásaikat és elemezzék azokat.

 

A tölcsér középső részéhez létrehozható legjobb tartalomtípusok:

 

White paper-Fehér papírok

Az 1990-es évek eleje óta a "white paper" kifejezést alkalmazzák az üzleti életben a marketing vagy értékesítési eszközként használt dokumentumokra. Ezek hosszú formájú tartalmak, amelyek egy adott vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak népszerűsítésére szolgálnak. Marketinges eszközként ezek a cikkek kiválasztott tényeket és logikai érveket használnak arra, hogy a szolgáltatást vagy terméket kínáló vállalat munkásságáról kedvező, meggyőző eseteket mutassanak be.

 

Fehér papír – Forrás: https://hu.qaz.wiki/wiki/White_paper

 

A csatorna aljára elérkezők olyan tartalmat igényelnek, amely hatékonyan segíti az ügyfelet a vásárlás konkrét döntésének meghozatalában. Ez általában kedvezményekkel, ajánlatokkal vagy próbák felajánlásával érhető el a legkönnyebben.

Felkeltheti a FOMO-t (A FoMO az angol „Fear of Missing Out” kifejezés betűiből tevődik össze, egy mozaikszó, ami magyarul nagyjából annyi tesz „félelem attól, hogy lemaradunk vagy kimaradunk”.), vagy időalapú sürgősségeket hozhat létre a vásárlás biztosítása érdekében.

 

A tölcsér aljára érkezők számára a legjobb tartalomtípusok:

 

Webes szemináriumok

Ajánlások

Promóciós kódok

Demók

 

A weboldal szerepe a tartalommarketingben

 

kreativ inas bako krisztianWebhely célja, hogy vállalkozásnak központjaként, kiindulópontjaként szolgáljon, és átjáróként funkcionáljon az értékesítési és a marketing tevékenységek között.

 

Az optimalizált tartalmak rendszeres létrehozása javítja az online expozíciót és a tudatosságot. Ez egyúttal javítja a márka értékét és a webhely konverziós arányát.

 

Nagyobb esély van arra, hogy a közönség emlékezni fog a vállalkozásra, ha a weboldalon rendszeresen minőségi tartalmak kerülnek közzétételre.

 

A webhelyen lévő tartalom új ügyfelek megszerzésére szolgál, és konverziónak számít minden alkalommal, amikor valamelyik látogató ügyfellé lép elő. Ezek a konverziók segítik a vállalkozás növekedését.

A konverzióra optimalizált kommunikáció mindig egyszerű cselekvésre ösztönöz, így a célcsoport nem veszíti el a fókuszt, egyenes úton halad az általunk kitűzött cél felé.

 

Érdemes bevonni a közönséget is a tartalommarketingbe!

 

Először is alaposan meg kell érteni az ügyfeleket annak érdekében, hogy beépíthessük igényeiket és megpróbáljuk megoldani problémáikat. A célközönség alapján szükség lehet a legjobb marketing stratégiák kiválasztására a márkaüzenetek tisztázása, oktatása és közvetítése érdekében.

 

Annak biztosítása érdekében, hogy az üzenet a megfelelő marketing taktikával és az általuk preferált kommunikációs módszerrel továbbítódjon számukra, fontos megérteni, hogy a célcsoport hol tart.

 

Miután eldöntöttük milyen médiumot / csatornát érdemes kihasználnunk az üzenetek közvetítésére, érdemes ahhoz jól passzoló tartalmat készíteni, és komplex tervet a tartalommarketing elemeinek egymásra épülésére.

 

Tartalom nélkül nehéz felkelteni a figyelmet, amelyre szükség van a leadek összegyűjtéséhez és a látogatók végső ügyfelekké való alakításhoz.

 

Egy olyan tartalommarketing-terv elkészítésén érdemes dolgozni, amely a megcélzott ügyfelek szívéhez vélhetően közelebb áll. A csatorna és ügyfél specifikus, hasznos tartalom létrehozása növeli a konverziókat és a felhasználói elkötelezettséget.

 

A közönség igényeinek felmérése után fontos, hogy bevonjuk őket a tartalom alakításába, fejlődésébe, terjesztésébe. Konkrétan felmerülő kérdésekre pontos válaszokat tudunk adni, így könnyebb kielégíteni az igényeket, megtalálni a hatékony megoldásokat a felmerülő problémákra.

 

Egyszerű cselekvésre való utasításokkal, felhívásokkal könnyedén bevonhatjuk a célközönséget a folyamatba, és ezzel nem csak a tartalomgyártás lehet pontosabb, de fontosabbnak is érezhetik ügyfeleink magukat, egyéni igényeiket, ami tovább növeli a márka iránti elhivatottságot és bizalmat.

 

Hogyan készítsünk közösségi média tartalmat folyamatosan

 

Minden hónap elején a közösségi média menedzsereinek fő feladata az adott hónapra a közösségi média tartalom megtervezése és időzítése.

Tekintettel a feladatok számára, a közösségi média platformok könnyedén háttérbe szorulhatnak, miközben szerepük meglehetősen jelentős. 

 

A továbbiakban adunk néhány hasznos tanácsot a tartalom létrehozás folyamatának javítására. 

 

Mielőtt azonban elérnénk a probléma megoldásáig, bontsuk le a mai közösségi média valóságát.

 

  1. Mindenki alkotó. Becslések szerint kb. 3 milliárd ember használta a közösségi médiát világszerte 2020-ban. Ez a szám nyilvánvalóan megnő az idén. Tehát sok ember készít, tesz közzé és oszt meg tartalmat naponta, minden szereplő alkotóvá válik ezzel a tevékenységgel. 
  2. Mivel mindenki alkotó, mindenki automatikusan versenybe kerül. Tehát most nemcsak ennek a dinamikus világnak a problémájával kell szembenézni, hanem egy nagyon telített piaccal is. 
  3. Korlátlan csatornák. Számos különböző csatorna kínál különféle közönségeket. Bár sok és hatékony eszköz létezik a közönségek megkülönböztetésére és kategorizálására, az egyes platformokon érvényesülni tudó tartalom létrehozása mégis nehézzé válik. 
  4. Eltérő csatornákon különböző közönség van jelen. A Linkedin professzionálisabb, az Instagram vizuális, a Snapchat hétköznapi a Facebook pedig általános. Megtalálni az egyes csatornák és azok közönségtípusainak megfelelő megszólítási formáját, további nehézséget jelent. 
  5. Ma az egyes közzétett bejegyzések élettartama nem haladja meg a 2-3 órát. Ez nem más, mint egy megmásíthatatlan tény, amivel kár hadakoznunk. Az Instagram algoritmus frissülésével például egy pillanat alatt az összes közzétett tartalom a közösségi média bejegyzéseivel és felirataival teli tengerbe fulladhat. 

 

Összefoglalva a közösségi média jelenlegi valóságát láthatjuk, hogy a kép kifejezetten bonyolult és összetett. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mi a siker kulcsa ebben az impulzív és folyamatosan változó környezetben.

Az egyetlen módja a figyelem megszerzésének és fenntartásának a folyamatos minőségi tartalomgyártás. A következő szempontok szem előtt tartásával a tartalom gyártás folyamata egyszerűbb, hatékonysága jóval kiemelkedőbb lehet.

 

  1. A tartalom újra terjesztése

Egy már meglévő tartalom átalakítása, új perspektíva szerinti bemutatása remek eszköz lehet a kezünkben. Lényeges azonban, hogy a gyors és hatékony átdolgozás után, új és eredeti gondolatokat kell közvetítsen.
 

  1. Ne folytassunk parafrazálást (egyes mondatok, szövegrészek átfogalmazása; saját szavakkal történő elmondása, értelmezése)

A tartalom újra felhasználása, újra értelmezése alatt nem a másolásra gondolunk. A tartalom újra terjesztése hozzáadott értéket ad egy már közzétett forráshoz, új megvilágításban, más nézőpontból mutatja be a gondolatmenetet. Míg az átfogalmazás egyszerűen megismétli a forrást, nem ad új hozzá adott értéket.

 

  1. Mikró tartalom

A mikró tartalom további lehetőség a tartalom gyors létrehozására. Érdemes nagyobb tartalmakat kisebbekre bontani, és akár több, teljesen új bejegyzést ezekből létrehozni. Ez nemcsak azt biztosítja, hogy ne fogyjanak el a tartalmi ötletek, hanem lehetőséget ad a fogalmak részletes kifejtésére is. 

Egyszerű, mégis előnyös trükk, amely növeli a produktivitást és csökkenti a bekerülési időt. 

 

  1. Az ipar ismerete

Ez a legalapvetőbb, de a leghasznosabb trükk, amely elősegíti a tartalom létrehozásának folyamatát. A versenytársak tevékenységének vizsgálata segít elemezni, mi működik és mi nem egy adott piacon. 

Betekintést nyújt az ügyfelek reakcióiba és elkötelezettségébe. A bloggerek, gondolatvezetők és magánszemélyek adatbázisa, amely a vállalkozásoddal kapcsolatos tartalmat tesz közzé, egy másik szempont az ipar ismeretében. 

 

  1. Társas hallgatás

Közösségi média menedzserként vagy tartalomalkotóként az idő nagy részét a szakember a platform vizsgálatával tölti. Minden társadalmi platformon jelen kell lenni, elemezni kell az emberek reakcióit és a márkákkal való kapcsolattartást. 

Azáltal, hogy információt gyűjtünk a valós időben zajló tevékenységekről, megragadhatjuk őket, és kiaknázhatjuk azok lehetőségeit. A divatos formátumok és a folyamatos beszélgetések most új lehetőségeket kínálnak a növekedésre. 

A legjobb tartalomforrás maga a platform.

 

  1. Hálózatépítés

Ahhoz, hogy stabilan megvethessük lábunkat a közösségi média talaján, be kell kapcsolódni a hálózatba. Érdemes figyelemmel kísérni ugyanazon iparág márkáit és oldalait, több olyan oldalt követni, amelyek hozzáadott értéket adhatnak az online portfólióhoz. 

Ha valami tetszik, kommentálni és kommunikálni az emberekkel. Címkézni az érintetteket a bejegyzésekben, hogy minél több megtekintést érjünk el.

A platform első számú előnye, azaz a hálózatépítés és a kapcsolódás felhasználása felhívhatja a figyelmet az oldalunkra.

 

A trükkök segítségével és előre elkészített tervvel több teret engedhetünk a bejegyzések kreativitásának, látványosságának és formatervezésének a kidolgozására. További előnyt jelent, ha a terv kidolgozása során ügyelünk a rugalmasságra, így, ha bármilyen változás bekövetkezik, azt hatékonyan tudjuk kezelni.

 

Ha tudatosan alkalmazzuk ezeket a taktikákat, a közösségi média adta lehetőségek maximálisan kihasználhatóvá válnak.

 

A tartalommarketing valódi értéke a gyakorlat során válik teljesen világossá, így itt az ideje belevágni ennek tudatos felépítésébe!

 

Végső mondatok

 

A cél tehát nem lehet más, mint olyan platformspecifikus tartalomegyüttes létrehozása, mely kreatív, hasznos és egyben releváns a közönségre. De nem elég pusztán értéket adni a tartalomgyártás folyamatában, annak követnie is kell a célcsoport aktuális helyzetét, és segítenie kell a folyamatok előrehaladását az általunk meghatározott célra juttatás érdekében.

 

A gyakorlás és folyamatos tanulás, fejlődés elkerülhetetlen az átgondolt és valóban működőképes tartalmi stratégia létrehozása érdekében. Ha a tartalomgyártás során az eredmények váratnak magukra, a folyamat körülményes és nehézkes, érdemes más nézőpontokat, eltérő gondolkodásmódot alkalmazni.

A konkurencia folytonos monitorozása, a piac által diktált trendek figyelése nagy segítségünkre lehet ebben.

 

A verseny hatalmas, a figyelem elérése létfontosságú a kiemelkedéshez, így a tartalom marketing priorizálása a digitális marketingtervben nem csupán egy lehetőség, hanem az egyetlen út a valódi sikerhez.

 

Tisztelettel: Bakó Krisztián (Marketing specialista)

Vissza

Kapcsolódó bejegyzések